Lees hier alle Branie Experience updates
Mocht u onze blog leuk vinden of artiest zijn vergeet dan niet de rss te volgen.
Ooit introduceerden wij Beppie, onze toiletjuffrouw. Groot succes! Want Beppie kan schoonmaken als de beste, maar is vooral erg gezellig en grappig. Maar het lijkt wel alsof Beppie haarzelf heeft verspreid als een olievlek, want ineens zijn al onze branieschoppers omgedoopt tot toiletjuffrouw! Het moet toch niet gekker worden?! Mag ik aan u voorstellen: Beppie, Toos, Tiny, Babs, Betsie & Truus. Voor al uw gezelligheid op het toilet!
0 Comments
Zonder dat we het wisten waren we alweer meer dan vijf jaar onderweg. Onlangs bestonden we namelijk zes jaar! Dat wil zeggen dat we de test hebben gehaald! Branie Experience is op weg naar het maken van haar naam. Dat Branie een begrip is wisten we al, maar dat Branie Experience steeds meer een begrip wordt, wordt ook steeds meer realiteit. Hieronder een aantal highlights van het afgelopen jaar waarin we hebben mogen floreren met onze artiesten met het uitvoeren en bedenken van ludieke concepten voor onze klanten. Volg ons ook op onze facebook website om op de hoogte te blijven van allerlei nieuwtjes: https://www.facebook.com/branieexperience/
Music labels MF-Records and Soulful.Cafe, specialized in soulful house music, have been producing for more then 1200 songs these past six years. You can find all of their music on Spotify, Beatport, Itunes and other known music distributors online. A lot of songs are / were also in the Hit-Charts of Beatport and Itunes
After a successful collaboration between Branie Experience and MF-Records we will take it to the next level. Branie Experience will be managing in store music of MF-Records and Soulful.cafe for big companies from all over the world. In-store-delivering-companies: looking for music? Click on the pictures below and go to the websites of soulful.cafe.com or MF-Records and find out what we can offer you. Or contact us to make an offer. F.e. Rent 400 songs for a good fixed monthly price. Listen to some songs down below: In een wereld die alleen maar drukker en drukker wordt, gaan we het niet meer redden met nog meer uren of een nog hogere productie. Op een bepaald niveau gaat het om ”impact” ( Tony Crabbe). Impact is de ontwikkeling van nieuwe ideeën, nieuwe producten en nieuwe diensten, die een organisatie kunnen onderscheiden van de concurrentie. Dit vraagt om a) een nieuwe houding. In een kenniseconomie kan je niet presteren als je geen tijd meer hebt om na te denken. Dus plan die tijd. En om b) een strategie op vier kernpunten: Beheersing, Focus, Betrokkenheid en Implementatie. Dit is dan ook de belofte van Branie aan alle klanten. Deze belofte vullen wij in middels creativiteit, vernieuwing, betrokkenheid, volledige focus en flexibiliteit.
Branie is een van de eerste bureaus in Nederland die gestart is met experience marketing. Dit was vijf jaar geleden toen de term experience marketing nog nauwelijks bekend was. Experience marketing wordt vandaag de dag gezien als de marketingtool voor campagnes met “impact”. Het woord experience zegt dan ook alles. Het bieden van een experience aan klanten heeft direct impact op het hoogst haalbare van een organisatie of merk, namelijk het overbrengen van gevoel en het creëren van een positieve herinnering bij de klant. Het klinkt nu vrij eenvoudig, maar dat is het zeker niet! Het vraagt namelijk om creativiteit, vernieuwing, betrokkenheid, volledige focus en flexibiliteit. Maar let op, een experience is geen echte experience als deze niet oprecht is. Oprechtheid is niet te koop, aan oprechtheid hangt geen prijskaartje. Oprechtheid is een zeldzaam cadeautje. Wellicht herken je dat gevoel ; je krijgt het perfecte plaatje aangeboden, voor de perfecte prijs, maar toch zegt je intuitie dat er “iets” niet klopt. Later, ja achteraf gezien….. je kent het wel. Dit willen we dus absoluut niet! Dus niet vergeten: oprechtheid. Uit bovenstaande tekst kunnen eigenlijk alle ingrediënten gefilterd worden voor een succesvolle experience campagne. Een zeldzaam cadeautje niet? Ik ben Jeanet Dorothy Martherus, de eigenaresse van Branie Experience. Ik wil jullie graag wat meer vertellen over mijzelf, want ik denk dat de meeste mensen wel van Branie Experience en zijn artiesten en diensten hebben gehoord, maar dat ze niet weten wie het brein achter Branie is. Wellicht ook niet heel gebruikelijk, maar ik had ineens de behoefte dit met jullie te delen. Waarom? Omdat Branie Experience niet alleen mijn werk is, omdat ik Branie Experience bén.
Weten jullie al wat de werkwijze van Branie Experience is? Die is persoonlijk. Maar juist voor diegenen die nog niet weten wat onze werkethiek is zou ik graag wat meer inzicht willen geven. Uiteindelijk draait een goede samenwerking om een goede klik, en die klik kun je alleen maken door een connectie te voelen met de mensen waarmee je werkt, of gaat werken. Daarom een klein stukje geschiedenis van me, myself and I! Mijn missie: Mijn missie is om in deze maatschappij van drukte, snelheid en status weer meer terug te gaan naar persoonlijk en menselijk contact. Zowel als persoon, als artiest en als zakenvrouw vind ik dit belangrijk om uit te dragen. Ik wil mensen echt leren kennen, ik wil mijn ziel blootleggen. Hiermee hoop ik mensen te kunnen raken, maar ook het gevoel te geven dat we het samen doen. Er is momenteel zoveel gaande en mogelijk op het gebied van entertainment, maar ook überhaupt in het leven. Concurrentie is moordend, en veelal gaan mensen over lijken, maar ik ben ervan overtuigd dat het anders kan. Met persoonlijkheid en menselijkheid kan ik het verschil maken. En dat wat voor mij bestemd is zal mij toekomen, en dat wat voor hen bestemd is zal hun toekomen. Laten we samenwerken, laten we elkaar weer zien en horen, en daarmee het mooiste dat er is aan de wereld tonen, namelijk kunst op welke manier dan ook. Als afgestudeerd musicalartiest aan de Fontys Hogescholen voor de kunsten te Tilburg ben ik drieledig opgeleid namelijk in de disciplines dans, zang en drama. Als jong meisje droomde ik hier altijd al van, maar helaas ging dat niet zonder slag of stoot. Ik werd vanaf de basisschool veel gepest door zowel docenten als leerlingen, en dat zorgde ervoor dat ik mijn drive, de wil om te presteren, mijn doelen voorbij ging. Mijn basisschool- en middelbare schoolperiode zijn dan ook niet mijn meest fijne herinneringen. Eigenlijk heb ik ze gewist... Niet heel lang daarna, rond mijn achttiende levensjaar kreeg ik een burn-out. Ik had vier baantjes, want ik moest zoveel mogelijk geld verdienen om de duurste spullen te kunnen kopen, om er bij te horen. Ik ging zowat iedere avond uit, ik had een slecht vriendje, en een minderwaardigheidscomplex van alle jaren waarin ik onderuit was gehaald. Maar, uiteindelijk heb ik toch alle moed verzameld en ben ik een beroepskeuzetest gaan doen, want ik moest natuurlijk naar school. Uit de keuzetest kwam godzijdank datgene wat ik nodig had; een creatief beroep. Ik moest me creatief uiten. Dansen, zingen, schilderen, schrijven, alles wat maar creatief is, en daarbinnen zou ik mezelf gaandeweg ontwikkelen en onderscheiden. Dat klonk als muziek in de oren, want diep van binnen had ik dat altijd al gevoeld. Ik ga knokken nu. Ik ben allereerst een vooropleiding gaan doen in Zwolle genaamd 'artiest/kunst en cultuur' aan het Deltion College. Hier ging het helaas ook niet van een leien dakje, want ik kampte nog met zoveel onzekerheid. Constant het gevoel hebben dat je je wil bewijzen, en daardoor ging ik mij overschreeuwen. Ik besloot in mijn laatste jaar een buitenlandstage te gaan doen op Ibiza. Ik moest weg, tot mezelf komen, nadenken, mezelf op de proef stellen, iets vinden wat me verder ging helpen. Dit bleek het beste ooit. Voor het eerst in mijn leven voelde ik mij sterk. Ik leerde de echte Jeanet weer kennen en mijn waarden, normen en principes werden weer helder. Wat maakt me gelukkig. Wat wil ik in het leven bereiken. Alles was in gang gezet. Uiteindelijk heb ik een jaar lang op Ibiza gewoond, inmiddels 20 jaar, en vastberaden nu eindelijk de volgende stappen te gaan nemen. In 2005 werd ik aangenomen op de opleiding Musicaltheater op het Fontys te Tilburg. Klinkt allemaal pittig, maar dat was het ook, en dat is het nog steeds. Die periode heeft me echt getekend, maar heeft me ook gemaakt tot wie ik nu ben. Inmiddels heb ik vele dromen verwezenlijkt. Tijdens mijn opleiding kreeg ik meteen een rol in een kleine musical, en daarna ging het balletje rollen en speelde ik in nog twee grote musicals van Albert Verlinde. Een droom die uitkwam. Ik bleek echter erg onrustig, want ik had en heb nog steeds altijd zoveel prikkels. Ik wil alles uitproberen, mijn horizon verbreden, leren leren leren, absorberen en verkennen. In 2011 ben ik ondernemer geworden en dat doe ik tot de dag van nu. Branie Experience is in het leven geroepen omdat ik een zeer bijzondere dame leerde kennen tijdens mijn studie aan de Fontys, namelijk mijn huidige compagnon Helga Donga, die destijds keihard studeerde om haar marketing degree aan de Universiteit van Tilburg te behalen. Wij hadden een zeer bijzondere klik. Totaal verschillende persoonlijkheden, maar in de kern heel erg hetzelfde. Op een dag besloten we samen te gaan sparren over hoe we onze twee werelden konden laten samensmelten en zo kwamen we op het idee een marketing- en entertainment bureau op te richten. Niet lang daarna stroomden het opdrachten, en we zijn nu bijna vijf jaar later nog steeds hip en happening. Een zegen. Ik wil graag twee dingen meegeven aan diegenen die soms door de bomen het bos niet meer zien. Ten eerste: geef niet op! Jouw weg wordt vanzelf duidelijk. Geef jezelf de ruimte, de tijd, en vertrouw erop dat het goed komt. Want het komt goed. Ten tweede: the sky is the limit! Daar ben ik het bewijs van. Nooit gedacht dat ik dit allemaal zou kunnen bereiken en mezelf zou revancheren, maar echt, het kan. Als je maar gelooft en hard werkt, dan is alles mogelijk. Maar nu ga ik er echt een einde aan breien. Ik hoop dat jullie inspiratie, kracht en energie halen uit mijn blog en ik hoop jullie snel eens te horen en te zien, persoonlijk of zakelijk. Groetjes, Jeanet aka Sjaan Ondernemen is een gaaf fenomeen, want eigenlijk kun je alles bedenken, de meest ludieke ideeën, out-of-the-box dingen creëren, en tot uitvoering brengen in een onderneming. The sky is the limit! Natuurlijk is daar niet alles mee gezegd, want er zijn zoveel stappen om te nemen om een onderneming te laten werken en te laten slagen. Een goed bedrijfsplan is vaak het eerste wat je hoort, maar eigenlijk ben ik, zijn wij (Helga & ik), van mening dat je dan al een stap te ver bent gegaan. Uit ervaring is gebleken dat het nog veel belangrijker is om allereerst te weten wat jouw kwaliteiten zijn, waar liggen jouw krachten, waar krijg je energie van, inspiratie en creativiteit om zodoende jouw onderneming aan te kunnen prijzen aan de juiste opdrachtgevers voor jou. Een onderneming is namelijk niet alleen een product of een dienst die je verkoopt, maar ook een deel van je persoonlijkheid. Want wat maakt jouw onderneming nou zo anders en speciaal? Uiteraard zit het in je kennis en kunde, maar vaak is het ook de gunfactor. Daarom dat je een opdracht ook nooit zal krijgen alleen naar aanleiding van een Curriculum Vitae en sollicitatiebrief. Men wil je ontmoeten, men wil dat jij hen overtuigd, men wil iets voelen en iets zien.
Er zijn zoveel mensen die gaan ondernemen, dat is de toekomst! Maar niet alleen is het belangrijk om je eigen krachten te kennen, het is ook belangrijk dat je de krachten en kwaliteiten kent van een ander. Ga niet de strijd aan met andere mogelijke concurrenten, maar herken je eigen kwaliteiten, en erken ook de ander zijn kwaliteiten. Misschien kun je zelfs krachten bundelen! Branie Experience gelooft in die kracht! Persoonlijke en zakelijke kwaliteiten, onze talenten en hun talenten, krachten bundelen, want dan creëer je de mooiste ideeën en boek je de mooiste resultaten. ps. ik heb een interessante vraag. Wat vind jij? Is jouw eigen talent alleen voldoende om een onderneming succesvol te maken? Ziel & Zakelijkheid! Dat ziet Branie wel zitten! Als een 'aaaaahhhh' van wolken die spreiden en fel licht erachter vandaan komt. Heerlijk ! Lees hieronder hun zeer inspirerende blog of ga naar hun website en voed jezelf nog wat meer inspiratie, of meld je aan voor de CHANGE in business event waarbij Ziel & Zakelijkheid centraal staat. Branie is er hopelijk ook bij.... hint hint http://www.changeinbusiness.nl
Ziel & Zakelijkheid – 2015Je zult je wellicht afvragen wat een TukTuk en Yarden met elkaar gemeen hebben? Nu kun je daar allerlei fantasieën en kruisbestuivende gedachten op na houden. Maar wat ze gemeen hebben is “Ziel en Zakelijkheid”. Hét thema voor al weer het 4e CHANGE in Business Event op vrijdag 11 december 2015. Zo hebben o.a. Stef van Dongen, directeur van Enviu, een organisatie die impact-gedreven bedrijven initieert volgens nieuwe business-concepten enSabrina Franken, directeur van Yarden uitvaartverzorging hun medewerking toegezegd aan deze dag. Het kernteam is achter de schermen al druk bezig om deze dag een bijzondere invulling te geven op een bijzondere locatie met bijzondere mensen! 2015 wordt het jaar van ‘Ziel & Zakelijkheid’. Dat thema hebben we voor het CHANGE in Business event 2015 gekozen (blokkeer in je agenda 11-12-15!). Wat uiteraard ook de uitdaging geeft er persoonlijk invulling aan te geven. ‘Practise what you preach’ dus. Ziel, Zinvol, Zinnig ‘Zonder Passie vaart niemand wel’. Als je hart niet bij je activiteiten ligt kun je maar beter iets anders gaan doen. Zo’n pakweg 70% van de mensen koopt die wetenschap kennelijk liever af: ze doen in de praktijk zakelijk niet iets waar hun passie ligt! En het lijkt er wel op dat ze, naarmate ze ZELF niet iets doen waar hun hart ligt, er anderen des te harder op afrekenen. Maatschappelijke relevantie, zingeving, sociaal ondernemerschap, social return zijn een MUST geworden. Heb je een goed sociaal verhaal dan kun je rekenen op sympathie, zeker van hen die er zelf niks aan doen. De moderne aflaat. Mits geloofwaardig gebracht en niet als dekmantel nog acceptabel ook. Want een V&D die kerstballen verkoopt voor de Linda Foundation en ze vervolgens afprijst komt niet erg geloofwaardig over. Kennelijk zelf niks te melden… Verzinnen, vergeet het! We pikken verzonnen verhalen niet, willen authenticiteit. Het moet echt zijn, omdat we zelf verre van echt zijn, zo lijkt het. We zijn zelf expert op (on-)echtheid tenslotte. Dus gaan we voor ondernemers, bedrijven en merken die authenticiteit uitstralen. Niet zoals vroeger het geval was met Camel of Levi’s, maar met een echt doorleeft verhaal zonder modellen en fotoshoots. Enkel en alleen al omdat elk verhaal te checken is. Dat maakt ook dat een echt authentiek verhaal ‘viral’ kan gaan en binnen de kortste keren een ‘merk’ wordt. Als consumenten ‘voelen’ we steeds beter of een merk te vertrouwen is, toch? Verzinnen wordt dus keihard afgestraft… We willen de ZIEL voelen. Zakelijkheid nieuwe stijl Aan de andere kant is filantropie niet een echte basis voor continuïteit. Dus moet er ook ‘winst’ worden gemaakt. Wat je dan wel weer moet uitleggen aan je klanten. De tijd van ongebreidelde winsten is wat mij betreft zo wie zo al lang voorbij. Zakelijkheid met een transparant tintje dus. Daarom passen ‘Ziel’ en ‘Zakelijkheid’ prima bij elkaar. Gedreven door authenticiteit, openheid en zinvolheid. En de NCD? Bij de NCD loopt de Zakelijkheid al tijden ver achter op de Ziel. Gaan voor ‘verantwoord leiderschap’ is een roeping, geen baan. Een ‘roeping’ die NCD leden met veel plezier uitvoeren. En jij? Wat komt er bij jou op als je ‘Ziel & Zakelijkheid’ leest? Hoe ga jij dat in 2015 invullen? Je kunt je nu alvast aanmelden voor het CHANGE event op 11-12-15. De eerste Soulful-cafe, franchise editie, heeft zijn deuren geopend in St. Margarita te Spanje!! Bij Soulful-cafe kun je heerlijk chillen en genieten van heerlijke soulful house muziek! Soulful-cafe is van een oorsprong een muzieklabel waarvan Ted Peters van MF-records de eigenaar is. Hij heeft door de jaren heen meer dan 30.000 uur besteedt aan het produceren van verschillende soulful house muziek in samenwerking met verschillende artiesten en muzikanten van over de hele wereld. Dit resulteerde uiteindelijk in een zeer groot portfolio van verschillende stromingen binnen de soulful house. Zijn portfolio was echter zo groot geworden dat hij op zoek ging naar een manier om deze muziek te allen tijde ten gehore te laten brengen; soulful radio was geboren! http://soulfulradio.com. Soulful radio is een radiostation waar je 24 uur per dag soulful house muziek, met allerlei stromingen van dien, kan beluisteren. En nu, niet alleen te horen op de radio, maar ook fysiek te bezoeken, te beluisteren en te beleven in St. Margarita te Spanje, de eerste Soulful-cafe! High Class, design interieur, een aquariumbar, heerlijke zomers beats onder het genot van een drankje en een hapje kan jouw zomer niet meer stuk! Branie Experience is aangesteld dit unieke concept verder uit te bouwen, te promoten, en in de markt te brengen. Restauranthouders, caféhouders en club eigenaren die toe zijn aan totaal iets nieuws, iets uitdagends, maar vooral onderscheidend, OPGELET! Soulful-cafe kan ook van jou worden! Wil je weten hoe dit mogelijk wordt gemaakt? Mail ons via het contactformulier of mail ons via [email protected]. http://www.soulful-cafe.com/franchise/ Giro di KiKa koppelt de sfeer en route van de Giro d’Italia aan een prachtig doel: de strijd tegen kinderkanker. Bekende Giro klassiekers als de Passo dello Stelvio, Passo di Gavia en een deel van de Sella Ronda zijn onderdeel van Giro di KiKa. Je fietst door het unieke oerlandschap van de Dolomieten, ook wel bekend als de ‘Bleke Bergen’. Het is een pittige Giro met hoogtes tot bijna 2800 meter, maar zij doen het voor kinderen met kanker. Met de diagnose kanker sterft nu nog een op de vier kinderen. Dat kan en dat moet beter. Steun ook Giro di Kika en maak een donatie via: https://www.girodikika.nl/sponsor-nu
Als we denken aan de jaren zestig dan denken we aan hippiecultuur, peace tekens, bloemen, a la 'the Kelly family' samen zingen, chillen like there is no tomorrow, no stress and hate, only LOVE! Tegenwoordig, wanneer we willen ontsnappen aan dagelijkse stress en de "moet" cultuur vluchten we naar het hippie eiland Ibiza, waar de jaren zestig nog altijd gaande is. Maar hoe gaaf zou het zijn als we Ibiza hier naartoe zouden kunnen halen? Dat kan! Pacha Ibiza, Imperium onder de discotheken introduceert het feest FlowerPower!! Je maakt de jaren zestig opnieuw mee of maakt het voor de eerste keer mee, maar een ding is zeker; we gaan met z'n allen terug in de tijd. Hippiekleding, hippieversiering, hippiedansers, de floating bed met John Lennon, en een echte hippie DJ die alle hits van de jaren zestig afspeelt, en die zelfs de allereerste lichting onder zijn hoede nam. Het is niet zomaar een feest, het is een leefstijl. Iedereen wil dit meemaken! Nee, iedereen MOET dit meemaken! Momenteel verspreid dit feest zich als een lavalamp door heel de wereld, en Branie Experience is de gelukkige, want wij mogen dit unieke feest vertegenwoordigen in de Benelux. Wacht niet langer en bekijk de onderstaande video. Let op! Het gaat hier om een groot feest! Vanuit Ibiza vertrekt de hippiekaravaan richting plaats van bestemming, inclusief alle toeters en bloemen . Het is daarom alleen geschikt voor grote ruimtes! Bedrijven, discotheken, clubs, theaters, en grote rijke stinkers met hele grote huizen; wacht niet langer en Let's FlowerPower!!! |
Archief
November 2017
Categorie |
Werken voor Branie Experience?
Bent u een artiest? Meld u dan hier aan. Dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.
|