Branie is een van de eerste bureaus in Nederland die gestart is met experience marketing. Dit was vijf jaar geleden toen de term experience marketing nog nauwelijks bekend was. Experience marketing wordt vandaag de dag gezien als de marketingtool voor campagnes met “impact”. Het woord experience zegt dan ook alles. Het bieden van een experience aan klanten heeft direct impact op het hoogst haalbare van een organisatie of merk, namelijk het overbrengen van gevoel en het creëren van een positieve herinnering bij de klant. Het klinkt nu vrij eenvoudig, maar dat is het zeker niet! Het vraagt namelijk om creativiteit, vernieuwing, betrokkenheid, volledige focus en flexibiliteit.
Maar let op, een experience is geen echte experience als deze niet oprecht is. Oprechtheid is niet te koop, aan oprechtheid hangt geen prijskaartje. Oprechtheid is een zeldzaam cadeautje. Wellicht herken je dat gevoel ; je krijgt het perfecte plaatje aangeboden, voor de perfecte prijs, maar toch zegt je intuitie dat er “iets” niet klopt. Later, ja achteraf gezien….. je kent het wel. Dit willen we dus absoluut niet! Dus niet vergeten: oprechtheid.
Uit bovenstaande tekst kunnen eigenlijk alle ingrediënten gefilterd worden voor een succesvolle experience campagne. Een zeldzaam cadeautje niet?